Технологія організації самоврядування учнів
Перший крок. Аналіз і оцінка стану учнівського самоврядування (засідання МО класних керівників, педрада, методична рада школи).
Другий крок. Накреслення завдань самоврядування, виходячи з основної педагогічної проблеми, над якою працює школа та науково-методичної програми з виховної роботи; вивчення науково-методичної літератури з проблеми (науково-методичний центр, методрада).
Третій крок. Аналіз реальних можливостей членів педагогічного колективу для налагодження координаторської діяльності, вивчення матеріальних умов функціонування самоврядування.
Четвертий крок. Пошук учнів з лідерськими якостями, визначення рівня та перспектив їх розвитку (МО класних керівників, психологічна служба).
П'ятий крок. Розробка концепцій самоврядування (рада старшокласників).
Шостий крок. Вибори (рада старшокласників).
Сьомий крок. Розробка нормативних документів (МО класних керівників, рада старшокласників, педагоги-координатори).
Восьмий крок. Соціологічне опитування щодо пріоритетних напрямів роботи учнівського самоврядування (рада старшокласників).
Дев’ятий крок. Розробка структури самоврядування, визначення центрів та вибір проектів (рада старшокласників, педагоги-координатори).
Десятий крок. Створення постійних і тимчасових робочих груп (рада старшокласників, педагоги-координатори).
Одинадцятий крок. Нагромадження організаційного досвіду і розширення ролі самоврядування (методрада, педагоги-координатори, рада старшокласників).
Дванадцятий крок. Діагностика перспектив розвитку (рада старшокласників, педагоги-координатори, методрада, педрада).

СТАТУТ УЧНІВСЬКОГО ВРЯДУВАННЯ

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ:
1. Учнівська Рада є добровільним, самоврядним, неполітичним союзом школярів.
2. Учнівська Рада діє на основі спільних інтересів.
3. Учнівська Рада співпрацює з усіма службами та установами освіти, культури, спорту, дозвілля та іншими державними та громадськими установами, чия діяльність не суперечить Конституції України.
4. Членами Учнівської Ради є учні.

ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ:
1. Самовираження кожного члена Ради через участь у конкретних справах
2. Захист прав і вираз інтересів членів Ради, створення умов для розкриття можливостей особистості
3. Через розуміння і повагу до себе прийти до розуміння та поваги інших.
4. Прояв активної громадянської позиції та відповідальності.
5. Адаптація членів Учнівської Ради до сучасних умов життя.

ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ:
 Принцип самостійності: всі питання, пов'язані з діяльністю учнівської Ради вирішуються його членами.
 Принцип відповідальності: члени Учнівської Ради несуть відповідальність перед Радою, Рада несе відповідальність перед своїми членами.
 Принцип рівноправності та співробітництва: Учнівська Рада на рівних правах з іншими організаціями відстоює інтереси своїх членів у всіх виборних органах, має пряме представництво в них.
 Принцип гласності: всі рішення Учнівської Ради доводяться до відома всіх його членів.
 Принцип колективності: будь-яке рішення у співдружності приймається після колективного обговорення з урахуванням найрізноманітніших думок.


ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ:
1. Всі члени Учнівської Ради мають рівні права і слідують основним законам:
 єдність слова і справи
 дружби і товариства
 честі, совісті, пам'яті і боргу
 турботи і милосердя
 здоров'я
2. Всі члени Учнівської Ради мають право:
 на прояв власної активності в організації роботи Ради, відповідно до її цілей та завдань
 на вираження думок і сумнівів, що стосуються змісту діяльності Ради і отримання на них пояснень та відповідей
 обирати і бути обраним до органів самоврядування, оцінювати їх роботу
 на участь у плануванні діяльності Ради та виконанні прийнятого плану

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДКАДРІВ У РОБОТІ УЧНІВСЬКОЇ РАДИ:
1. Дорослі в співдружності відповідають за захист прав дитини
2. Організовують діяльність дітей на досягнення цілей Ради
3. Є головними помічниками дітей у всіх колективно-творчих справах.




ПОЛОЖЕННЯ
ПРО УЧНІВСЬКУ РАДУ,
ЯК ОРГАН УЧНІВСЬКОГО ВРЯДУВАННЯ




1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
1.1. Учнівська рада є виконавчим органом учнівського самоврядування в школі, покликаним активно сприяти становленню згуртованого колективу учнів як дієвого засобу виховання, формування у кожного з них свідомого та відповідального ставлення до своїх прав і обов'язків, сприяти розвитку навичок самоврядування.
1.2. Метою діяльності учнівської ради є розвиток організаторських та творчих здібностей, що сприяють саморозвитку і вдосконаленню підлітка.
1.3. Учнівська рада обирається на початку навчального року терміном на один рік.
1.4. Основними завданнями учнівської ради є:
 Включення кожного члена учнівської ради у реалізацію поставленої мети;
 Активне залучення кожного школяра у різноманітну діяльність, що є основним механізмом формування особистості.
 Освоєння досвіду самоврядування в учнівській раді;
 Підвищення інтелектуального рівня школярів.
 Підготовка учнів до подолання життєвих труднощів;
 Розвиток творчої індивідуальності учнів та лідерських якостей.
 Навчання школярів елементам управлінської діяльності, що виховує відповідальність і самостійність учнів.
 Виховання в дітях добра і милосердя.



2.СТРУКТУРА УЧНІВСЬКОЇ РАДИ.
2.1. Вищий орган самоврядування - конференція, яка скликається два рази на рік. На конференції присутні представники 5-11 класів (по 10 осіб)
2.2. Постійно діючим органом учнівського врядування є учнівська рада, яка формується з представників класних колективів 5-11 класів.
2.3. З членів учнівської ради формується 7 комітетів: «Закони шкільного життя», «Турбота», «Витівник»; «Свій голос»; «Олімп», «Чистота і порядок», «Вчись навчатися».
2.4. В кожному комітеті обираються голови, засідання учнівської проводиться не рідше одного разу на місяць. Координує роботу учнівської ради голова, який обирається на шкільній конференції.
2.5. Інформування колективу школи про роботу органів учнівського самоврядування здійснюється через шкільний сайт.

3.ФУНКЦІЇ УЧНІВСЬКОЇ РАДИ.
Учнівська рада в межах своєї компетенції:
 організовує взаємодопомогу у навчанні;
 бере активну участь у підготовці та проведенні шкільних свят, вечорів, оглядів - конкурсів;
 є ініціатором колективної трудової діяльності;
 бере участь у розробці шкільних документів, проектів, програм;
 бере активну участь в організації трудового виховання і профорієнтації, позаурочної виховної роботи, у виробленні в учнів дбайливого ставлення до природи, у вихованні трудової дисципліни і культури поведінки;
 сприяє виконанню всіма учнями правил внутрішнього розпорядку Школи, єдиних педагогічних вимог;
 сприяє збереженню шкільного майна;

4. ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ЧЛЕНІВ УЧНІВСЬКОЇ РАДИ.
4.1. Члени учнівської ради за узгодженням з адміністрацією школи мають право:
 Приймати участь в роботі керуючої ради школи
 Виходити з пропозиціями щодо поліпшення шкільного життя на адміністрацію школи.
4.2. План роботи комітетів затверджується на засіданні учнівської ради. Учнівська рада:
 Визначає цілі і завдання врядування;
 Розробляє загальний план роботи органів учнівського самоврядування;
 Готує загальношкільні конференції;
 Координує роботу комітетів;
 Періодично заслуховує звіти структурних підрозділів шкільного самоврядування.

5. ПОРЯДОК РОБОТИ.
5.1. Засідання ради проходять не рідше одного разу на місяць (у міру необхідності можуть проводитися частіше за паралелями).
5.2. Гласність роботи учнівської ради, оперативність доведення всіх його рішень до кожного учня здійснюється через інформаційний стенд і сайт школи.
5.3. Учнівська рада взаємодіє з Радою школи, радою профілактики правопорушень, бере участь у роботі педагогічної ради, нарадах при директорі Школи, на яких обговорюються питання життєдіяльності колективу учнів, підготовка і проведення загальношкільних заходів, здійснює взаємодію учнівської організації з іншими установами.

6. РОБОТА КОМІТЕТІВ.
6.1. Комітет «Закони шкільного життя» стежить за виконанням учнями правил поведінки, Статуту школи, знайомить учнів із правами дитини.
6.2. Комітет «Турбота» організовує роботу вожатих (робота з учнями 1 - 4 класів, організація КТД для малюків, ігор на перервах), благодійні акції, надає адресну допомогу літнім людям, ветеранам ВВВ, дітям – інвалідам, дітям-сиротам.
6.3. Комітет «Витівник» керує культурно-масової життям школи; допомагає в організації та проведенні позакласних заходів; всі творчі ідеї та пропозиції беруть свій початок в цьому комітеті.
6.4. Комітет «Свій голос» інформує про життя школи, організовує випуск шкільної газети, поновлює шкільний сайт, координує роботу шкільного прес-центру, який висвітлює життя та діяльність шкільних організацій, всі проведені заходи.
6.5. Комітет «Олімп» керує спортивним життям школи; організовує і проводить дні здоров'я, спортивні свята, пропагує здоровий спосіб життя.
6.6. Комітет «Чистота і порядок» надає допомогу адміністрації в забезпеченні порядку в школі, організовує генеральні прибирання, проведення суботників.
6.7. Комітет «Вчись навчатись» надає допомогу в організації навчального процесу в школі; організує роботу з відстаючими учнями проводять рейди перевірки виконання домашнього завдання, проводить огляди і конкурси з метою виявлення найбільш відповідальних і сумлінних учнів в рамках внутришкільного конкурсу.

Учнівське самоврядування
Мета: розвиток організаторських та творчих здібностей, що сприяють саморозвитку і вдосконаленню підлітка.
Основні завдання:
 Включення кожного члена учнівської ради у реалізацію поставленої мети;
 Активне залучення кожного школяра у різноманітну діяльність, що є основним механізмом формування особистості.
 Освоєння досвіду самоврядування в учнівській раді;
 Підвищення інтелектуального рівня школярів.
 Підготовка учнів до подолання життєвих труднощів;
 Розвиток творчої індивідуальності учнів та лідерських якостей.
 Навчання школярів елементам управлінської діяльності, що виховує відповідальність і самостійність учнів.
 Виховання в дітях добра і милосердя.
І. Організаційна робота
 Тематика загально шкільних конференцій
1. Шкільна конференція «Проектуємо своє завтра». вересень
2. Аналіз роботи шкільного парламенту за І семестр і планування січень
роботи парламенту на ІІ семестр.
3. Аналіз роботи шкільного парламенту за ІІ семестр та підведення травень
підсумків змагань «Клас року», «Учень року».

 Робота центрів
«ВИТІВНИК»
 керує культурно-масової життям школи;
 допомагає в організації та проведенні позакласних заходів;
 організовує та проводить загальношкільні КТС, зустрічі з цікавими людьми;
 організовує художню самодіяльність;
 організовує виставки, конкурси, огляди.
«ЗАКОНИ ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ»
 стежить за виконанням учнями правил поведінки, Статуту школи;
 знайомить учнів із правами дитини;
 здійснює моніторинг і проводить роботу по вдосконаленню рівня вихованості учнів;
 організовує та проводить конкурс «Клас року»;
 оформляє та регулярне оновлює інформаційний стенд «Правовий куточок»;
 Проводить індивідуальну роботу з учнями, що порушують правила поведінки учнів у школі (співбесіди, записи в щоденник, листи батькам, зустрічі спільно з батьками).
«СВІЙ ГОЛОС»
 інформує про життя школи, організовує випуск шкільної газети;
 поновлює сторінку шкільного сайту учнівського врядування;
 координує роботу шкільного прес-центру, який висвітлює життя та діяльність шкільних організацій, всі проведені заходи;
 Проводить конкурс «Кращий класний куточок».
«ОЛІМП»
 керує спортивним життям школи;
 організовує і проводить дні здоров'я, спортивні свята;
 пропагує здоровий спосіб життя;
 бере активну участь у всіх внутришкільних та міських спортивних заходах.
«ЧИСТОТА ТА ПОРЯДОК»
 надає допомогу адміністрації в забезпеченні порядку в школі, організовує генеральні прибирання, проведення суботників.
 організує і здійснює контроль за чергуванням по школі;
 проводить конкурс на «Кращий черговий клас»;
 проводить рейди по перевірці санітарно-гігієнічного стану кабінетів (остання п'ятниця кожного місяця)
 проводить рейди по виконанню шкільного дрес-коду (фото звіт)
«ТУРБОТА»
 організовує роботу вожатих (робота з учнями 1 - 4 класів, організація КТС для малюків, ігор на перервах);
 організовує благодійні акції;
 надає адресну допомогу літнім людям, ветеранам ВВВ, дітям – інвалідам, дітям-сиротам.
 проводить акції «Подаруй дитині свято», «Подарунок від святого Миколая», «Птахи на снігу» тощо.
«ВМІЙ НАВЧАТИСЯ»
 надає допомогу в організації навчального процесу в школі;
 організовує роботу з відстаючими учнями;
 здійснює контроль за відвідуванням уроків учнями;
 організовує консультації і надає допомогу відстаючим учням;
 сприяє розвитку пізнавальної діяльності;
 надає допомогу у проведенні позакласних заходів з предметів;
 організовує та проводить конкурс «Учень року».
 організовує і проводить рейди з перевірки санітарного стану підручників і наявності навчально-письмового приладдя.

 Засідання Ради
1. Засідання ради проводити 1 раз на тиждень

Кiлькiсть переглядiв: 419

Коментарi